22 Eylül 2013 Pazar

Emzirme Gereçleri

İlk 6 ay bebek emiyorsa anne için en rahat zamanlar bence. Bir yere gideceğiniz zaman mamayı unuttum mu, sıcak su getirdim mi, biberonu nereye koymuştum yok. Bebek acıktı mı hoop memede taze süt hazır. Maalesef her yerde bebek emzirmek için uygun ortam olmuyor ya da bazen bebek uygun yere gitmeyi bekleyemiyor. Bunun için ben emzirme önlüğümü yanımdan hiç eksik etmem.
Doğumdan önce ne kadar kullanışlı olabileceğini kestiremediğimden önlük almamıştım ama doğumdan sonra bir iki defa emzirebilmek için sıkıntı çekince biraz araştırdım. O zamanlar annem de bizdeydi. Bir önlüğün 20-30 TL olduğunu görünce "Ben sana önlük dikerim." dedi. Biz de kalktık bir gün Hamamyolu'nda bir kumaşçıdan 6 TL'ye bir metre kumaş aldık, oturduk kumaşın başına. Birlikte tasarlayıp kestikten sonra canım annem dikiş makinası olmamasına rağmen elinde dikti önlüğümü.
Ben o kadar memnun kaldım ve kullanışlı buldum ki yeni bebeği olmuş ya da olacak bir kaç arkadaşıma hediye etmek için annemleri bir ziyaretimizde bir kaç metre daha kumaş alıp 4-5 tane önlük diktirdim anneme. Emzirme önlüğü gezenti annelerin çantasında mutlaka bulunmalı bence.

Emzirme yastığı, emzirme önlüğü, süt sağma pompası gibi emzirme gereçleri emziren anneler için büyük kolaylık. Bu tür malzemelere ödediğim paralara hiç üzülmedim. Özellikle pompa durumun el verdiğinin en iyisi olmalı.

Pompayı doğumdan önce sırf özendiğim için almıştım. Ne kadar ve nasıl kullanacağımı bilmediğimden çok pahalı olmasın ama çok dandik de olmasın diye düşündüm. Kendi çapımda yaptığım araştırma sonucu Avent manuel pompa almıştım. Aslında oldukça memnun kaldım ama her bir meme için en az 15 dakika harcamak gerekiyor ve eller de bu işlem sırasında yoruluyor. Uykusuz bir annenin yarım saat daha uyuyabilmek için ne kadar istekli olacağını da eklersek manuel pompa biraz zorlayıcı oluyor. Eğer bir daha bebeğim olacak olursa tek seferde her iki memeyi de  sağan elektrikli pompalardan alırım.

Emzirme yastığına doğum öncesi bakış açım ise "Bunlar hep para tuzağı" iken hastanede oğlumu yoğun bakım ünitesinde emzirmeye gittiğimde kullandığım yastıktan sonra "Ay bu ne muhteşem bir şeymiş"e dönüşünce eve gelir gelmez eşim gidip bir emzirme yastığı aldı. Hem ilk günler masada yemek yerken popomu rahat ettirmek için kullandım hem de şimdi oğlanı ortasına oturtup oturma alıştırması yapıyoruz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder