5 Eylül 2013 Perşembe

Ek Gıdaya Başladık

Rüzgar artık 6 aylık oldu ve anne sütüne destek yiyeceklere başlama zamanı geldi. Aslında biz doktorumuzun tavsiyesiyle 4. ayda evde yapılmış yoğurt ve meyve püresine başlamıştık. Tabi henüz erken olduğu için sadece tadımlık ve yeni tadlarla tanışmalık ek öğünler yaptık.

Pazardan aldığımız taze kabak, havuç ve patateslerle lezzetli bir sebze püresi hazırladım. Önce sebzeleri küçük küçük doğrayıp buharda haşladım. Tencerenin içine koyacağınız ek bir aparatla bunu kolayca yapabilirsiniz. Sonra haşlanmış sebzeleri tel süzgeçten geçirdim. Sindirimi daha kolay olsun diye daha çok kabak yoğun bir püre yaptım. Son olarak da içine biraz sızma zeytinyağı ekleyip karıştırdım. Bunu günlük olarak hazırlıyorum.



Biz Turgutlu veya Ayvalık'tan aldığımız doğal sızma zeytinyağı kullanıyoruz. Tadına baktım da püre oldukça lezzetli oldu. Tabi bir patates, bir havuç ve bir kabağın tamamını bebeğin yemesi mümkün değil. Kalanı azcık tuz biraz zeytinyağı ile karıştırıp üstüne de zerdeçal serpip afiyetle yiyebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder