20 Eylül 2013 Cuma

Doğum doktoru nasıl seçilir?

Eşimle "Bizim de artık bir bebeğimiz olsun." dedikten bir süre sonra beklenen gecikmeyi yaşamıştık. Eczaneden iki tane ev tipi test kiti alıp evde pozitif sonuç elde edince doğal olarak heyecanlandık. Günlerden cumartesiydi ve en geç pazartesi bir doktora görünmek istiyordum. İlk başta gerçekten pozitif mi olduğunu öğrenmemiz yeterliydi daha sonra araştırıp kafama uyan bir doktor bulurum nasıl olsa diye düşünüyordum.
İşten izin almadan iş çıkışı gidebileceğim bir alternatif aradım. Acıbadem akşam sekize kadar randevu veriyordu. Çağrı merkezindeki çalışan "Hangi doktoru tercih edersiniz?" diye sorduğunda tabi ki benim aklımda hiç bir fikir yoktu, doktorların hiç birini tanımıyordum. Çağrı merkezi çalışanlarının konuşma hızlarının ne kadar yüksek olduğunu bilirsiniz. Bana o akşam randevu veren doktorları söyledi. Dinlerken sadece "Fatih" ve "Hulusi" isimlerini anladım. İki saniyelik düşünme süremde yürüttüğüm mantık şu oldu "Adı Hulusi olduğuna göre yaşlı biridir ve çok tecrübelidir." Tercihimi yapıp telefonu kapattım.
Pazartesi akşam eşimle gittik. Sıramız gelince doktorun odasına girdik. Kafamda çizdiğim profile hiç uymayan bir genç adamın karşısına oturduk. "Şikayetiniz nedir?" dedi. "Bir şikayetimiz yok, test yaptık pozitif çıktı. Teyit ettirmeye geldik." dedik. Bu arada ben bunun için kan testi yapılması gerektiğini zannediyordum meğer bebek 4-5 haftalık bile olsa ultrasonla görülebiliyormuş.
Doktor hemşireye bir şey söylemek için odadan çıkınca eşim hemen duvardaki diplomasına baktı. "Dokuz Eylül'den mezun olmuş, 77'liymiş. Adı da sadece Hulusi değil Hulusi Göktuğ imiş." diye bana da gerekli bilgileri verdi. Evet, bir bebeğimiz olacakmış. Buna mı sevineyim saflığıma mı şaşırayım bilemeden çıktık doktorun yanından.
Başka bir hastaneden daha önce yine tesadüfen gittiğim ama çok sevdiğim bir doktor daha vardı. Bir süre her ikisine de devam ettikten sonra ilk adına rağmen yaşlı olmayan doktorumuza devam etmeye karar verdim. Doktorumuz bize mühendis kafalı geldi, net, yalın, kesin bir yandan da sıcak... Kolay anlaştık hiç bir sıkıntı yaşamadık, ne zaman istesek ulaşabildik. Hamileliğim boyunca ve doğumdan sonra da iyi ki de o saçma değerlendirmeyi yapmışım dedim kendi kendime.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder