3 Mart 2014 Pazartesi

Uzman kediden insan yavrusu büyütmenin püf noktaları

Sevgili Kedi Dostlarım,
İnsanlarımın yavruladığını daha önce anlatmıştım. Yeni gözlemlerimi paylaşmak için bir süre bekledim çünkü insan yavrusu çok yavaş büyüyen bir canlıymış. Düşünün, 3-4 aylıkken sırt üstünden kendi kendine yan döndü diye bir sevindiler bir sevindiler. Anlaşılan kucağında yatıp başımı benim istediğim gibi sevmesi için daha çoook beklemem gerekecek.

Bu arada yaşadığım tecrübelerden bahsedeyim. Bence annesiyle babası bu yavruyla yeterince ilgilenmiyor.  “Neden, nasıl?” diye sorduğunuzu duyuyorum. Bu yavrucuk 7 aylık civarı kendi kendine oturmaya başladı. Hah dedim biraz daha aşama kaydettik. Çok hevesli ama bir türlü kendileri gibi yürümeyi öğretmiyorlar. Ben de duruma el koydum, süreci hızlandırmak için elimden geleni yaptım. Beni takip etmesini söyledim. Çok çalıştırmam gerekti ama sonunda benim gibi, dört patisi üstünde, yürümeye başladı.20140204_175446
Yemek yemesi için de tecrübe ve çabamı ortaya koymam gerekti. Beni tanıyanlar ne kadar paylaşımcı olduğumu bilir. Emre’nin Özge’nin domatesini, mandalinasını hep kendimle paylaşırım. –İnsanların paylaşmayı öğrenmesi gerek.- Bu bebeciğe de dedim ki “İstersen benim mamalarımdan yiyebilirsin.” Annesi, babası çocuğu bırakmıyorlar ki yesin. Tam mama kabına ulaşıyor, hoop kucaklayıp uzaklaştırıyorlar. Susamış su içecek, tam tasa elini atıyor hoop yine kucak. İnsanları anlamak çok zor…
Evin en eğlenceli, en gizemli ve rahat köşelerini öğretmeye başladım. Mesela masanın altına giriyorum ki benden görüp o da gelsin. Henüz sandalyeleri geçmeyi başaramadı. Gardıropla duvarın arasına saklanıp saklambaç oynarken kendi giremedi diye küsüp ağladı. Bebekleri memnun etmek çok zormuş. İple oynamayı öğrettim. Şimdi ipi o sallıyor ben de zıplayıp tutuyorum, çok gülüyor 20131222_194815Rüzgar bebek…
Sevgili hayvan dostlarım, size insan yavrusu büyütürken kendinizi bebek mıncıklanmasından korumak için bir de tavsiye; sakın ulaşabilecekleri yerlerde uyumayın! En uygun yerler yüksek ebeveyn yatağı, gardırop, kitaplık üstü gibi yerden en az bir metre yükseklikteki yerlerdir. Sevgiyle kalın, bakabileceğinizden fazla insan sahiplenmeyin. Unutmayın, yavrulayabiliyorlar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder