23 Aralık 2013 Pazartesi

Parmaklarınızı Yiyeceksiniz

Rüzgar'ın kendi kendine yeme alışkanlığını pekiştirmek için bir gün ona fırında parmak patates yaptım. Yabancılar bebeklerin elle yediği yiyeceklere "finger food" parmak yiyecek" diyor. Rüzgar bu işe en son Karacabey'e gittiğimizde annanesinin eline tutuşturduğu ekmek kıyıları ile başlamıştı. Şimdi bunu geliştirme zamanı...
 
Beni bunu denemeye iten olay şöyle oldu. Oğlumla avmye gitmiştik. Malum havalar çoook soğuk ve bütün hafta Rüzgar evde çok sıkılıyor. Bir iki saat insanlara baksın dedim. Ben de acıkmıştım kendime bir menü aldım. Klasik sandviç, patates, ayran... Yerinde duramayan arkadaşımız Rüzgar arabasında oturmayıp kucağıma geldi. Elimden patatesimi kaptı ve ağzına götürüp yemeye başladı. Elindeki bitince de kızıp, ağladı. Böyle böyle iki üç küçük patatesi tırtıkladı.
 
Ben de ertesi gün evde sağlıklısını yapayım dedim. Bir patatesi soyup, kurulayıp, ince ince dilip zeytinyağı ile yağladım. Borcama iki diş sarımsak da ezip koydum, aroma olsun diye.
 
Fırına girmeden önce
 
Sonra oğluşun önüne iki üç tane tabakla koydum. Hiç birini ağzına sokmadı. Patatesleri eline alıp ezip ezip yerlere attı.
 
 
 
Ertesi gün makarna ile deney yaptık. Zavallı burgu makarnaların sonu da aynı önceki günkü patatesler gibi oldu. Bu sefer Rüzgar elinde sıkınca ses çıkarıp kayıp parçalanan makarnalarla çok eğlendi.
 
 
Bir iki gün sonra tekrar makarna koydum önüne. Bu sefer bazılarını ağzına götürüp yedi. Şimdi arada sırada yemek masasında önüne böyle kendi yiyebileceği yiyecekler koyuyorum. Bir de bebeklerin diş kaşımaları için şekersiz sert bebek kurabiyesi tarifi okumuştum bir yerde. Onu da denedim. Eline verince tek dişiyle kazıyıp yiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder